Hei, for at du skal se rette priser, velg om du vil se dem med eller uten MVA.

Velkommen til nye Røde Kors Førstehjelp!

 

Levering og retur

Røde Kors Førstehjelp vil levere varene som er bestilt så snart det lar seg gjøre ut fra lagerstatus. På de fleste varer hvor bestilling blir gjort før kl 12 vil varen bli sendt innen 24 timer.

På varer som ikke er på lager eller bestillingsvarer vil varen bli sendt så snart varen kommer på lager.

 

 ANGRERETT

ANGREFRISTENS UTGANGSPUNKT

Opplysningene i henhold til angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte når kravene i § 9 jf. § 7 er oppfylt og dette skjemaet er mottatt ferdig utfylt med de opplysningene selgeren skal fylle ut. Se utdrag fra §§ 9 og 7 nedenfor.

 

§ 7. Opplysningsplikt ved avtaler om varer og andre tjenester enn finansielle tjenester

Før det blir inngått en avtale skal forbrukeren motta opplysninger som forbrukeren har grunn til å regne med å få, herunder opplysninger som forbrukeren har krav på etter annen lovgivning. Forbrukeren skal i alle fall ha opplysninger om:

a) varens eller tjenestens viktigste egenskaper

b) de totale kostnadene forbrukeren skal betale, inklusive alle avgifter og leveringskostnader, og spesifikasjon av de enkelte elementene i totalprisen

c) om forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) eller ikke

d) alle vesentlige avtalevilkår, herunder om betaling, levering eller annen oppfyllelse av avtalen samt om avtalens varighet når avtalen gjelder løpende ytelser

e) selgerens eller tjenesteyterens navn og adresse

f) tidsrommet tilbudet eller prisen er gyldig i

 

OPPGJØR OG RETURKOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETTEN

Hvis du benytter deg av angreretten (som er 14 dager) skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selgeren skal ha tilbake varen.

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Dersom du benytter deg av angreretten skal dette meldes på e-post til post@rodekorsforstehjelp.no eller på telefon 56123700. Angrerett skjema skal fylles ut og legges med i forsendelsen sammen med ordrebekreftelse og/eller faktura. Kontonummer for tilbakebetaling skal skrives på angrerett skjema (nederst på siste side) med navn og kontonummer. Dersom det er benyttet kredittkort (Vipps) vil summen tilbakeføres til kortet. Summen tilbakebetales når varen er mottatt og kotrollert av selger.


ANDRE OPPLYSNINGER

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet på tlf. 815 58 200. Internettadresse: http://www.forbrukerportalen.no

 

ANGRERETT FOR BEDRIFTER OG/ ELLER NÆRINGSVIRKSOMHET

Næringsdrivende har ikke angrerett fordi hovedregelen i norsk avtalerett er at næringsdrivende har avtalefrihet og bærer risikoen for de avtaler de selv inngår. Prinsippet om avtalefrihet eller kontraktsfrihet er et ulovfestet prinsipp om at enhver som utgangspunkt har frihet til å inngå eller unnlate å inngå avtaler med hvem man vil og sammen bestemme innholdet i en eventuell felles avtale.

 

Røde Kors Førstehjelp har mulighet til å ta retur av bestilte og mottatte varer. Røde Kors Førstehjelp kan da kreve 20 % i håndteringsgebyr av totale kjøpesum eks. Mva.

 

KURSBESTILLINGSBETINGELSER

For bestilling av undervisingskurs, herunder alle kursprodukter som Røde Kors førstehjelp fører, gjelder følgende bestilling betingelser og kursgjennomføringsprinsipper.

 

Bestilling

Kurs bør bestilles i god tid og ikke senere enn 14 dager før ønsket kursdato. Dette for at kursoppdragene skal kunne gjennomføres på en tidseffektiv og kostnadseffektiv måte, herunder hensyn tatt reisetid/reisekostnader. Dersom kurs bestilles senere enn 14 dager før ønsket kursdato vil ikke kompensasjonsbetingelser fra Leverandør gjelde. Med Leverandør menes Røde Kors Førstehjelp AS. Man kan være opp til 15 deltakere pr. kurs på grunnkursene, og  opp til 10 deltakere på hjertestarterkursene. Flere deltakere enn dette gjør at vi må stille med flere instruktører, og da vil kursprisen stige etter gjeldende satser. Dette skal avtales i bestillingsøyeblikket.

 

Kansellering / Avbestilling

Bestilte kurs som avlyses med mer enn 7 dagers varsel før kursdato, belastes ikke Kunden. Leverandøren forpliktes å varsle om endringer med samme frist. Ved avbestillinger 7 dager eller senere vil Leverandøren kreve 100 % av gjeldende kursavgift. Alle avbestillinger skal gjøres skriftlig til Leverandør.  Ved avbestillinger/ kansellering av kurs som skyldes Leverandør, kompenseres kunden opp til kursets kostnad i den form at kunde får tilbud om nytt kurs dersom ikke annen løsning er avtalt eller ved force majeure som også er behørig begrunnet ved en eller flere av følgende:

a) Akutt uventet sykdom
b) Dødsfall i nærmeste familie
c) Dødsfall av person som er omfattet av bestillingen.

 

Kurslokale

Kunden stiller med egnet kurslokale og har ansvar for å kalle inn deltagerne til hvert kurs dersom ikke annet er avtalt. Undervisningsrommet bør ha god gulvplass og skrivemuligheter for antall deltakere kunden har meldt på kurset, godt inneklima, god belysning og god plass til alle kursdeltakere med instruktør. Deltakerne skal kunne plasseres på stoler i en halvsirkel midt i rommet ved behov. Tilgang til videokanon og flippover/ tavle er ønskelig.

 

Gjennomføring av kurset

En undervisningstime varer i ca 45 min med ca 15 min pause. Leverandøren utsteder kursdokumentasjon til samtlige av kursets deltakere på selve kurset eller på e post etter endt kurs. Instruktøren vil kontakte dere noe i forkant av kurset for å avtale de siste detaljene.

 

Reisegodtgjørelse

Leverandøren vil ved kursbestilling alltid tilstrebe å sende nærmeste tilgjengelige instruktør. Eventuelle reiser for instruktører til/fra Kunden sine avdelinger og prosjekter som har en reisetid på 60 min eller mer (en vei), vil utløse kilometergodtgjørelse som faktureres etter Staten sine satser. I tillegg tilkommer en timespris på kr 250,-. I tillegg tilkommer eventuelle ferje og bompenger. Eventuell reisegodtgjørelse avtales i forkant.

 

Parkering

Vederlagsfri parkeringsplass til instruktør vil stilles til disposisjon fra Kundens side, da instruktørene som regel benytter bil som framkomstmiddel og bringer med seg en del kursutstyr for hvert kurs. I de tilfeller hvor instruktør må forskuttere for parkeringsplass, vil et likelydende beløp belastes Kunden og tilkomme på kursets faktura.

 

NB: Faktura for kurset

Når kurset er gjennomført vil faktura bli sendt til oppgitt adresse. For å spare miljøet, sendes denne fakturaen i en e- post. Dersom dere ønsker faktura sendt postalt, kommer det et tillegg på Kr 50,- i papirgebyr. Dere må oppgi ønsket fakturametode i bestillingen.