Bestill innen Fredag 13 desember for levering før jul.

(Gjelder for lagerførte varer)

Bestill innen Fredag 13 desember for levering før jul.

(Gjelder for lagerførte varer)

 

Hvordan Røde Kors Førstehjelp bruker AI

Bruk av AI i redaksjonelt innhold  

Røde Kors Førstehjelp bruker generativ AI-modeller som et hjelpemiddel for å forbedre og effektivisere kommunikasjonsarbeidet.

AI-verktøy som ChatGPT brukes til å innhente informasjon, lage utkast, sammenfatte innholdselementer, og tilpasse innhold til ulike versjoner og formater. AI brukes kun som en støtte i innholdsarbeidet, og våre ansatte har alltid ansvaret for all informasjon som publiseres, uavhengig av AI-bruk i arbeidsprosessen. All input fra generativ AI kvalitetssikres grundig av våre ansatte med redaksjonelt ansvar.

Røde Kors Førstehjelp bruker ikke AI til å generere fotorealistiske bilder som kan påvirke bildets troverdighet. Vi bruker noen ganger AI til bearbeiding av bilder (som beskjæring, beriking etc.) og til å generere grafikk og illustrasjoner. AI-genererte illustrasjoner blir alltid merket.

Bruk av AI i digital markedsføring

Røde Kors Førstehjelp bruker ulike plattformer til digital annonsering og markedsføring, som Google Ads, Meta, Snapchat, LinkedIn og DV360. I disse systemene brukes AI-teknologi til å identifisere brukermønstre, interesser og atferd, noe som gjør det mulig å målrette annonser mot de mest relevante målgruppene.

AI brukes også til å automatisere budgivning, samt til å teste ulike annonsevarianter og justere annonser i sanntid. Dette resulterer i mer presis annonsering og en bedre opplevelse for målgruppen.  

Personvern

Røde Kors Førstehjelp deler aldri personopplysninger eller sensitive opplysninger med AI-tjenester uten godkjenning.