Hei, for at du skal se rette priser, velg om du vil se dem med eller uten MVA.

Velkommen til Røde Kors Førstehjelp!

 

Tilbakekalling av skredsøkeren Ortovox 3+

Image result for ortovox 3+Det er i noen få tilfeller funnet en midlertidig feil i sendingssignalet på Ortovox 3+ 

 med softvare versjon 2.1. Feilen skyldes en feil i søkerens programvare. Det er kun Ortovox 3 + skredsøkeren som har programvare 2.1 som er påvirket av feilen.

Hvordan kan jeg finne ut om det er feil på min enhet?

Trykk på søk/send for å aktivere denne. Knappen må være trykket inn.
Slå så på skredsøkeren og noe informasjon vil bli vist i displayet.

  • 10 sifret serienummer
  • skjerm test
  • Batteri kapasitet
  • Installert programvare versjon

Dersom det står versjon 2.1 vil din skredsøker være påvirket

 

Dersom det ikke står noen versjon vil den  ineholde programmvare versjon 1.0

 

Hva gjør jeg om min skredsøker inneholder denne software versjonen?

Dersom du trenger å få oppgradert programvaren finner du informasjon og mulighet til å sende inn din skredsøker til Ortovox direkte på denne linken: www.ortovox.com/recall-3plus

Det vil ikke være mulig å bestille innsending før 25 mai.

 

Dersom du skulle ha flere spørsmål kan du benytte deg av en av informasjonskanalene under:

 

www.ortovox.com/recall-3plus

 

EUROPEAN COUNTRIES (på engelsk)

 

Tel                       +49 (0)89 66674-215
E-Mail:                recall@ortovox.com

 

Vi beklager ulempene dette medfører for deg.

 

 

 

PRECAUTIONARY RECALL OF 3+ AVALANCHE TRANSCEIVERS RUNNING SOFTWARE VERSION 2.1

 

Dear ORTOVOX customer,

Feedback from our SAFETY ACADEMY PARTNERS has revealed that, in some rare situations, temporary disruption of the transmission function may occur on our 3+ avalanche transceivers running software version 2.1. This can lead to prolongation of the search process. The reason for the disruption is a software error.

 

There have been no known accidents caused by the software error. However, as a precautionary measure to ensure our customers are not at risk, we are recalling all 3+ transceivers running software version 2.1. Devices affected by the recall may no longer be used without the required software update to version 2.2.

The error was identified and rectified in extensive internal tests. The new software version 2.2 will rectify the error.

 

Which devices are affected?
This precautionary recall applies exclusively to ORTOVOX 3+ avalanche transceivers running software version 2.1.

3+ devices running software versions 1.0, 1.1, 2.0, 2.2 – no matter what color – and all other ORTOVOX avalanche transceivers (S1+, S1, ZOOM) are not affected.

How do I know which software version is running on my ORTOVOX 3+?
Push the search/send switch into the send position. For this to work, the switch has to be pushed in! Now switch on your 3+. This information will be displayed consecutively:

  • 10-digit serial number
  • Display test screen
  • Remaining battery capacity
  • INSTALLED SOFTWARE VERSION

If 2.1 is displayed: YOUR DEVICE IS AFFECTED BY THE RECALL.

If 1.1, 2.0 or 2.2 is displayed: Your device is NOT affected.

If NO NUMBER is displayed, your device is running software version 1. This device is NOT affected

 

RECALL PROCEDURE

From anywhere in the world end users and retailers can send their 3+ free of charge to our service point in Germany by using the form found at www.ortovox.com/recall-3plus.

Note: Devices can be sent free of charge from May 25 onwards. Devices cannot be sent in any earlier.

You can find all necessary information about the recall on our website: www.ortovox.com/recall-3plus. If you have further questions about the recall, all contact data of the contact persons are also listed there.